Adakah saya sudah terlambat?!!

Dah lama saya tak menulis dalam blog ni... Selain dari urusan bisnes, anak nak masuk sekolah dan kerja-kerja yang tak terduga yang lain ni membuatkan masa tu agak padat. Rasanya masih lagi belum terlambat bagi saya mengucapkan "Selamat tahun baru bagi tahun 2012!"

Selalunya bila bercakap berkenaan tahun baru ni soalan yang paling popular adalah berkenaan "AZAM". Apa azam anda? Sudah ada, sedang melaksanakan atau masih lagi belum buat apa-apa.. - mungkin disebabkan terlupa atau dalam tajuk yang sama "AZAM SAYA MASIH SAMA SEPERTI TAHUN-TAHUN YANG LEPAS.." Weiii... Hahaha.. Janganlah umum sangat walaupun mengulangi azam-azam tahun yang lepas. 

Lagi pun nak tanya ni, "Adakah azam yang tahun lepas tu sudah terlaksana?" Belum? Hmmm.. takpe masih lagi belum terlambat jika kita nak lakukan sesuatu yang lebih baik untuk tahun ni. Bagi yang biasa membuat azam ni konsepnya sama seperti membuat matlamat. Sekurang-kurangnya tiga bulan sebelum berakhirnya tahun tersebut kita sudah membuat rangka azam untuk dilaksanakan tahun yang berikutnya. Apakah pencapaian yang kita inginkan dan bila ia akan terlaksana. Usahakan dengan tindakan. Jangan hanya berkata dibibir saja.. (macam pernah dengar je.. hehe..)

Bagi yang belum buat tu masih belum terlambat. Rugi kita biarkan masa berlalu tanpa mensasarkan apa yang kita perlu dalam hidup ini bagi mencapai hasil yang lebih baik dalam kehidupan. Barulah lebih manis dan terasa bermakna hidup ni bukan? Kalaulah sama je bermakna kita menjalani kehidupan ni seolah-olah tanpa tujuan dan membiarkan masa memamah usia sampai ke tua tanpa sebarang perubahan untuk kejayaan atau kecemerlangan dalam kehidupan.

Azam saya? Hehehe.., tentulah ia akan jadi lebih baik dari sebelumnya. Tapi rangka, struktur dan strategi adalah berbeza. Jika tahun lepas ada strategi yang kita lakukan tidak mencapai sasaran sepatutnya bermakna saya kena ubah atau gandakan usaha bagi ia dapat di realisasikan pula tahun ini.

Berazamlah untuk menjadi lebih baik dunia dan untuk akhirat. Ganjarannya pasti kita dapat dengan rasa penuh syukur dan gembira... Adios!

0 Ruangan Komen:

Jom la ramai-ramai kita meriahkan dengan komen di sini...